dilluns, 16 de maig del 2016

CONVOCATÒRIA I SINOPSI RUTA AL CASTELL DE GALLINERA (BENIRRAMA)

CONVOCATÒRIA OFICIAL I SINOPSI

Desnivell:            350 m aproximadament
Dificultat:            Fàcil/moderada

SINOPSI

No és la primera que realitzarem aquesta ruta; hem tingut la sort de visitar aquests indrets en diverses ocasions, però hui tindrem una recompensa especial: per primera vegada podrem visitar el castell de Benirrama, podem acomplir aquella promesa que ja vam realitzar fa uns anys. La sinopsi que us proposem, així com les fotografies, és deutora d'altra altra  que vam escriure fa un parell d'anys. El trajecte és quasi semblant; el guardó no.

Eixim, com és habitual, de la ronda Sud de Daimús. En arribar a l’Atzúbia anirem a buscar el punt de partida, la font al costat de l’ajuntament. Els amics de Gelibre, i potser d'altres procedències, ens hi estaran esperant. Passarem pel carrer Principal ( carrer de Dalt ) a buscar l’eixida del poble on veurem el senyal del PR CV-58 en direcció al castell de Gallinera

A uns 700 metres hi ha una bifurcació: a l’esquerra pujaríem a les Asmeites (llogaret ben conegut pels amics i amigues de Marge Gros), i recte seguim a buscar el castell. 800 metres més amunt passem pel costat d’una gran bassa de reg. Seguim ascendint entre marges de pedra i tarongers que poc a poc van donant pas als arbres de secà, garrofers i oliveres.

Compte perquè als 1200 metres hi ha un creuament: recte aniríem novament a les Asmeites, però nosaltres ens desviem a la dreta.
Queden fins al pla del castell 1200 metres de pujada. La pista forestal es transforma en senderol i va poc a poc ascendint.

Passarem per una caseta i ja no deixarem el caminet fins arribar al pla del castell on s’entreveu ja la vall de la Gallinera, i el cim del Montcabrer al fons. Haurem trigat una hora aproximadament des que hem eixit del poble. En aquest lloc estant, ens trobarem amb caminants procedents de Pego, les valls d'Alcalà, Ebo i Gallinera.

Aquest serà el punt en què agafarem forces, i, com no, assaborirem un glopet de mistela mentre recordem les diverses vegades que l'hem visitada, la fortalesa, des de la distància. En unes ratlles que vam escriure el mes de març de 2010 ja advertíem:
El perímetre  d’aquesta fortalesa es trobava, de forma inversemblant, envoltada d’una tanca metàl·lica. Quedaren estupefactes. La idea  de violar-la per entrar al vell recinte i poder acariciar les seus venerables pedres fou descartada. Ja vindrien els temps de reconquesta!

I aquell temps ja ha arribat. De forma calmada, sota el comandament de Josep Torró, penetrarem en el fortí i el conquistarem sense violència. Serà temps d'escoltar amb silenci el seu passat gloriós; serà moment d'honorar-lo.

L'assegurança col·lectiva contractada per l'Associació Cultural Marge Gros dóna cobertura a aquelles persones que han pagat la quota anual de 2016.Si la voleu tenir en aquesta excursió, el cost serà de 5€.