dimecres, 15 de febrer del 2012

CONVOCATÒRIA OFICIAL DE LA RUTA
A L'OUET I LA COVA DE LA GALERA

LOCALITAT:                Alzira.
DATA:                         26 de febrer de 2012.
LLOC DE TROBADA:     Cooperativa de Gandia.
HORA:                         8 del matí.
DIFICULTAT:                BAIXA/MITJA.
DESNIVELL:                 300 metres aprox.
QUILÒMETRES:            7,5
TEMPS ESTIMAT:          3,30 hores.
RESERVA DINAR:        Fins dimecres 22 de febrer
                                                      a
                                      margegros@gmail.com

SINOPSI DE LA RUTA

LA VALL DE LA CASELLA:
L’OUET I LA COVA DE LA GALERA

Com que ens dirigim aquesta vegada cap al nord, el punt de trobada serà l’habitual, la Cooperativa de Gandia, des d’on eixirem a les 8 en direcció a Alzira.

Iniciarem el recorregut des del bar de la Casella a través d’una pista forestal ampla i en pendent suau. A uns 800 metres ens trobarem amb la reserva de cèrvols, que tal volta podrem observar com sestegen. Passarem pel costat de la casa forestal i uns 300 metres més amunt arribarem a un creuament. En aquest punt deixarem la pista que mena al Pla del Barber a la dreta i seguirem pujant ara per una senda en direcció al Pla de les Simetes i el Cim de la Ratlla. En recórrer uns 1300 metres arribarem novament a un creuament. A l’esquerra pujaríem a l’Ouet (que deixarem per a la tornada), a la dreta la senda  s’enfila cap al Pla de les Simetes i la Ratlla. Cal anar en compte: a uns 300 metres, després de passar la casa en ruïnes i abans d’arribar als dos pinets que destaquen entre el matossar, agafem una senda a l’esquerra. Després de recórrer uns 400 metres arribarem al lloc on esmorzarem, la cova de la Galera des d’on gaudirem d’unes vistes magnífiques. Caldrà després desfer camí: a uns 600 metres ens trobarem amb el creuament que ens dirigirà, amb una pujada pronunciada, a l’Ouet (antic observatori forestal). Tardarem en arribar-hi uns 15 minuts i ja dalt tindrem, si mirem cap al sud-est, el cim de la Ratlla i el puntal del Massalari; i cap al nord-oest el Llom del Matxo Flac, les Orelles de l’Ase i al fons el Cavall Bernat i l’Espoló. En descendir de l’Ouet reprenem la senda a la dreta i anirem baixant. Si volem, podem desviar-nos i en 5 minuts serem al Mirador, des d’on tenim unes vistes precioses sobre la Casella. Seguirem baixant, enllaçarem amb la pista forestal i en uns 35 minuts haurem tornat al bar, on hem deixat els cotxes. Final de recorregut. Haurem caminat vora 7,5 quilòmetres per una de les moltes rutes que ens ofereix la vall de la Casella.