dimarts, 10 de gener del 2012

CONVOCATÒRIA OFICIAL RUTA A LA SENDA DELS NEVATERS

LOCALITAT:                Salem.
DATA:                             22 de gener de 2012.
LLOC DE TROBADA: Cooperativa de Gandia.
HORA:                            8 del matí.
DIFICULTAT:                MITJA.
DESNIVELL:                  390 metres.
QUILÒMETRES:           11
TEMPS ESTIMAT:       4 hores.
RESERVA DINAR:       Fins dimecres 17 de gener
                                         a margegros@gmail.com

SINOPSI DE LA RUTA

La senda dels nevaters-Salem (SL-CV-122)

El punt de trobada serà a les 8 la Cooperativa de Gandia, des d’on eixirem cap a la Vall d’Albaida. Anirem en direcció a Castelló de Rugat on prendrem la CV-705 en direcció a Beniarrés. Al poc arribarem a Salem. Deixarem els cotxes a l’entrada del poble, als voltants del bar l’Era, al carrer Carretera de Castelló. Baixarem el carrer, per l’esquerra de l’església i anirem a buscar el Llavador. Comença un tram en què bordejarem un polígon industrial, amb un pendent considerable i xafant asfalt. Uns 900 metres després, i amb molt de compte travessarem la CV-705 i, seguint costera amunt deixarem la carretera. Començaran els camps d’oliveres, garrofers i vegetació de serra. A uns 1000 metres arribarem a un punt de reagrupament, la font de la Barcella envoltada de plataners. A partir d’aquest punt la pista es transforma en una senda molt ben arranjada que ens conduirà, després de fer uns 500 metres d’ascens, a la casa del Sastre, segon punt de reagrupament. Uns 400 metres més amunt arribarem a la pista forestal que recorre la serra del Benicadell. Girarem a l’esquerra per anar a busca, a uns 700, el creuament que ens conduirà a la primera de les neveres, la del Paller. Cal girar a la dreta i a uns 600 metres arribarem al punt més alt de la ruta (750m). Haurem tardat vora dues hores. Però paga la pena arribar-hi: la nevera del Paller, la Safor, el Montgó, el Xellibre, la serra Foradada, l’Aitana, la Font Roja, la serra de Mariola, el pantà de Beniarrés, l’omnipresent i altiu Benicadell; a la part nord: el pantà de Bellús, els pobles de la vall, l’estret de les Aigües, les muralles de Xàtiva, la serra Grossa, i si el dia està clar, el Penyagolosa, el Mondúver, la Penyalba, i el Cavall Bernat d’Alzira. En aquest punt esmorzarem i ens recrearem amb les vistes. Després desfarem el camí per tornar a la pista. I seguirem a la dreta uns 1000 metres més avant per veure altra de les neveres, la de la Barcella, i la mola del castell del mateix nom. Haurem arribat al final del recorregut cap a les 12. Caldrà després desfer camí: novament la pista, baixar a la casa del Sastre, la font de la Barcella, el polígon, el llavador i Salem, on aplegarem, després d’haver fer aproximadament uns 11 km, entre la 1 i la 1 i mitja. A les 2 ens esperarà el dinar a la casa rural la Granja.